Kas kaltas dėl avarijų automobilių aikštelėse: nemokėjimas vairuoti ar aplaidumas?

2

Kas kaltas dėl avarijų automobilių aikštelėse: nemokėjimas vairuoti ar aplaidumas?

Vairavimo egzaminas ne vieną mokinį verčia paprakaituoti. Ypač nelaukiamos užduotys – stovėjimo aikštelėje, kai transporto priemonę tenka pastatyti įvairiomis pozicijomis. Panašu, kad šių pamokų praktikuojantis egzaminui atsisakyti toli gražu negalima. KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atlikta apklausa parodė, kad beveik kas trečias lietuvis yra patyręs avariją automobilių aikštelėje. Iš jų net 33 proc. incidentą aikštelėje patyrė du ar tris kartus, o 1 proc. – net keturis ar penkis kartus. Draudikai sutaria, kad incidentai stovėjimo aikštelėse yra dažni, o jų priežastys būna kitokios nei dauguma galvoja.

Netvarkingas automobilio statymas – miestų kasdienybė

„Žmonės mano, kad tokie incidentai dažniausiai nutinka dėl neatsargaus pajudėjimo iš vietos, žiūrėjimo į mobilųjį telefoną ar per didelio greičio. Tačiau tokie įvykiai beveik visada kyla dėl tos pačios priežasties – netvarkingai pastatytų transporto priemonių. Ne pagal taisykles pastatytas automobilis, motociklas, mopedas, dviratis, o šiandien ir paspirtukas ne tik trukdo kitiems eismo dalyviams, bet ir sukelia avarijas. Reikia nepamiršti ir to, kad netvarkingai pastatytos transporto priemonės, tai yra, stovint nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, savininkas yra baudžiamas 30-90 eurų bauda“, – pasakoja draudimo bendrovės „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.

Draudimo bendrovė taip pat pažymi, kad dažnai fiksuoja įvykius, kai pastačius automobilį per arti kitos transporto priemonės atidarant dureles yra subraižoma ar įlenkiama kita transporto priemonė. Dažniausiai per incidentus stovėjimo aikštelėse nukenčia automobilių durelės ir priekiniai bei galiniai bamperiai. Jų nuostoliai gali siekti nuo 200 iki 2000 eurų. Žinoma, išmokos dydis priklauso ir nuo automobilio prekės ženklo, pagaminimo metų. Vidutinė išmoka dėl eismo įvykio stovėjimo aikštelėje siekia apie 450 eurų už smulkius apgadinimus. Pastebima tendencija, jog dažna įvykiu priežastis – neatkreipiamas dėmesys į aikštelėse esantį ženklinimą, o jei jo nėra – užmirštama vadovautis dešinės rankos taisykle.

Ar visada įvykus eismo įvykiui reikia kviesti policiją?

Pasak apklausos dalyvių, dauguma žmonių (65 proc.) sugebėjo draugiškai susitarti, kuris vairuotojas buvo kaltas dėl incidento stovėjimo aikštelėse. Tačiau pasitaiko ir kitokių atvejų. 5 proc. respondentų atsakė, kad įvykis buvo užregistruotas, bet susitarimas, kuris vairuotojas buvo kaltas, pasiektas nebuvo. 4 proc. apklaustųjų atsakė, kad paliko įvykio vietą neužregistravę incidento ir neįspėję kito vairuotojo, 12 proc. apklaustųjų teigė, kad kitas vairuotojas buvo kaltas, tačiau paliko įvykio vietą.

Kai kurie vairuotojai rinkosi senamadišką būdą ir sukėlę nedidelį eismo įvykį aikštelėje paliko raštelį su savo kontaktais (3 proc.), kiti tokį raštelį po įvykio rado ant savo transporto priemonės (2 proc.). Po 5 proc. apklaustųjų atsakė, kad nemalonią situaciją išsprendė vietoje sumokėję kitam vairuotojui arba gavę pinigų iš kaltininko. Net 11 proc. teigė, kad nei vienas vairuotojas nenorėjo gaišti laiko, tad įvykio tiesiog neregistravo. 

„Po susidūrimo vis tik rekomenduojame paskambinti 112 bei pranešti apie įvykį. Jei įvykio vietoje nėra kito automobilio savininko, policijos pareigūnai padės jį surasti. Savininkui atvykus, kartu užpildykite įvykio deklaraciją. Jei kito automobilio vairuotojo pasiekti nepavyksta, įvykis yra užregistruojamas policijos pareigūnų. Norint situaciją išspręsti greičiau ir sklandžiau, patartina kito automobilio savininkui palikti savo duomenis. Tais atvejais, kai vairuotojai aikštelėje nesusitaria, kuris vairuotojas kaltas dėl incidento, labai svarbu iš karto po susidūrimo padaryti nuotraukų bei iškviesti policiją“, – pataria draudimo bendrovės „If“ atstovė.

Net jei susidūrimas labai mažas ir nuostoliai atrodo neverti laiko, rekomenduojama bent apsikeisti kontaktais su kitu vairuotoju ir telefonu padaryti kelias nuotraukas. Pasak G. Jasaitės, pasitaiko, kad išgąsčio būsenoje žmonės nepastebi padarytų nuostolių arba jie pasimato tik kitoje šviesoje, bet praėjus kelioms dienoms surasti įvykio dalyvį yra daug sudėtingiau.

Draudikai taip pat primena, kad pabėgimas iš įvykio vietos baudžiamas iki 2000 eurų bauda, net jei tai nutinka stovėjimo aikštelėje ir vairuotojui atrodo nereikšmingas.

Pranešimą paskelbė: Rasa Skunčikienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Studentų lenktynės: 16-tą kartą atliktas eksperimentas

Studentų lenktynės: 16-tą kartą atliktas eksperimentas

Ankstų penktadienio rytą Klaipėdoje 16 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu išsiaiškinta, kuris keliavimo būdas rytinio piko metu leidžia greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto (KU). Kasmet daugiausiai dėmesio sulaukiančiu Europos judumo savaitės renginiu – studentų lenktynėmis, siekiama įvertinti eismo režimo ir miesto infrastruktūros patogumą įvairioms transporto rūšims. KU studentai turėjo įveikti beveik […]


„FL Technics“ grupė iki 2030 m. planuoja pasiekti 1 mlrd. eurų apyvartą

„FL Technics“ grupė iki 2030 m. planuoja pasiekti 1 mlrd. eurų apyvartą

tarptautinė orlaivių techninio aptarnavimo (angl. k. MRO) įmonė „FL Technics“ reikšmingai stiprina savo pozicijas rinkoje. Šiemet įmonė planuoja pasiekti beveik 400 mln. eurų apyvartą, tęsdama nuo 2016 m. pradėtą globalią paslaugų plėtrą. Iki 2030 metų „FL Technics“ grupė, įgyvendinusi visus jau pradėtus ir vystydama naujus projektus, planuoja pasiekti 1 milijardo eurų apyvartą iš orlaivių remonto […]


Viešasis transportas Nerimi: ruošiamasi elektrinių laivų įsigijimui

Viešasis transportas Nerimi: ruošiamasi elektrinių laivų įsigijimui

Vilniaus miesto tarybai pritarus elektrinio vandens transporto vystymui sostinėje, šios paslaugos operatoriumi paskirtas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ intensyviai ruošiasi elektrinių laivų įsigijimui – jau paskelbtas kvalifikacijos atitikimo konkursas bei pradėtos rinkos konsultacijos. Konkretus pirkimas dėl keturių laivų įsigijimo pirmajam viešojo transporto Nerimi etapui bus organizuojamas spalio-lapkričio mėnesiais. „Projekto įgyvendinimo planas – ambicingas. Tad buvo nuspręsta elektrinius […]


Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį

Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti, kiek mėnesių reikia dirbti vidutiniam šalies gyventojui, norint įsigyti automobilį už vidutinę rinkos kainą. Tyrimo metu nustatyta, jog automobilių įperkamumas skirtingose šalyse skiriasi net kelis kartus. Lietuviai naudotam automobiliui skiria daugiau nei pusmečio uždarbį Lietuva tyrime rikiuojasi 17-oje vietoje iš 23 šalių – vairuotojams vidutiniškai […]


Apklausa: 48 proc. kelionių dalijimosi platformų paspirtukais pakeičia keliones automobiliais

Apklausa: 48 proc. kelionių dalijimosi platformų paspirtukais pakeičia keliones automobiliais

26 proc. automobilio neturinčių ir mieste dalijimosi platformų paspirtukais keliaujančių lietuvių sako, kad dėl galimybės naudotis šia paslauga yra mažiau tikėtina, jog jie įsigys automobilį, rodo Europos judumo savaitei skirta „Bolt“ surengta apklausa. Ji taip pat atskleidė, kad 48 proc. atvejų lietuviai būtų keliavę automobiliu, jei nebūtų buvę galimybės keliauti dalijimosi platformų paspirtukais. Europos judumo […]


5 didžiausi trikdžiai kelyje rudenį: kaip tinkamai pasiruošti ir keliones paversti saugesnėmis?

5 didžiausi trikdžiai kelyje rudenį: kaip tinkamai pasiruošti ir keliones paversti saugesnėmis?

Kiekvienas ruduo vairuotojams atneša naujų iššūkių. Eismas miestuose suintensyvėja, pradeda anksčiau temti, tad suprastėja matomumas, dėl lietaus ir šalnų kelio danga tampa daug slidesnė, o kur dar suaktyvėjusi gyvūnų migracija – visa tai lemia padažnėjusias avarijas. Visgi, tinkamai pasiruošus rudens keliones galima paversti saugesnėmis, sako ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ir […]