Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį

1

Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti, kiek mėnesių reikia dirbti vidutiniam šalies gyventojui, norint įsigyti automobilį už vidutinę rinkos kainą. Tyrimo metu nustatyta, jog automobilių įperkamumas skirtingose šalyse skiriasi net kelis kartus.

Lietuviai naudotam automobiliui skiria daugiau nei pusmečio uždarbį

Lietuva tyrime rikiuojasi 17-oje vietoje iš 23 šalių – vairuotojams vidutiniškai reikėtų dirbti 6,9 mėn., kad įsigytų automobilį už vidutinę rinkos kainą. Panaši situacija ir Latvijoje. O štai Lenkijoje pirkėjams tektų dirbti apie 12,5 mėn. kad įsigytų norimą transporto priemonę.

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ išanalizavo naudotų transporto priemonių rinkos situaciją 23-ijose tyrime dalyvavusiose Europos šalyse ir nustatė, kad naudoto automobilio įsigijimui reikėtų skirti beveik 10 mėnesių algą. Nemažai daliai vairuotojų toks automobilis gali būti sunkiai įkandamas pirkinys.

Finansų ekspertai, paprastai, rekomenduoja skirti automobiliui ne daugiau nei 6 mėn. atlyginimą. Visgi daugumoje tyrime dalyvavusių šalių automobilių pirkėjai nusižengia šiai nuostatai ir dairosi į brangesnius modelius.

Daugiausiai laiko norėdami įsigyti vidutinį naudotą automobilį turėtų dirbti Portugalijos vairuotojai – net 22,4 mėn., toliau rikiuojasi rumunai – 15,4 mėn. ir serbai – 14,7 mėn. Mažiausiai automobiliui turėtų dirbti suomiai – vos 2,7 mėn., vokiečiai – 6 mėn. ir šveicarai – 6,1 mėn.

Skirtingose šalyse automobilių įperkamumas smarkiai skiriasi

Lietuvoje vidutinis atlyginimas siekia 1309 eurus, o naudoto automobilio įsigijimui, remiantis „carVertical“ duomenimis, skiriama apie 9 tūkst. eurų. Lenkai renkasi brangesnius automobilius, kainuojančius apie 16,5 tūkst. eurų, o su 1,3 tūkst. eurų siekiančiu vidutiniu šalies atlyginimu tokioms transporto priemonėms reikia gerokai pataupyti.

„Daliai vairuotojų skirti naudotam automobiliui kelių ar keliolikos mėnesių dydžio atlyginimą gali pasirodyti pernelyg skausminga, tačiau jie neturėtų pamiršti, jog naudotos transporto priemonės iš antrų rankų taip pat gali atnešti ir papildomų išlaidų. Nemažai rinkoje parduodamų automobilių turi suklastotą ridą ar paslėptų defektų. Remiantis mūsų turima statistika, Lietuvoje net 7,9 proc. automobilių turėjo suklastotą ridą ir 52,7 proc. praeityje buvo patyrę apgadinimų“, – teigia „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Brangiausius automobilius Europoje renkasi šveicarai. Vidutinio naudoto automobilio kaina šalyje siekia beveik 39 tūkst. eurų. Tiesa, vidutinis atlyginimas Šveicarijoje didžiausias iš visų tyrime dalyvavusių šalių – 6377 eurai. Toliau rikiuojasi austrai – 28,5 tūkst. eurų ir portugalai – 24,2 tūkst. eurų. Nors automobiliui skiriamas biudžetas Austrijoje ir Portugalijoje panašus, tačiau atlyginimai smarkiai skiriasi: Austrijoje – 2,6 tūkst. eurų, o Portugalijoje – mažiau nei 1,1 tūkst. eurų.

Mažiausiai automobilio įsigijimui skiria Ukrainos gyventojai (beveik 5 tūkst. eurų), latviai – 7,5 tūkst. eurų ir suomiai – 8 tūkst. eurų. Tiesa, šalių perkamoji galia irgi smarkiai skiriasi: Ukrainoje vidutinis atlyginimas siekia 394 eurus, Latvijoje – 1,1 tūkst. eurų, o Suomijoje – daugiau nei 2,9 tūkst. eurų.

Fiksuojami rinkos stabilumo ženklai

Pasak automobilių rinkos eksperto, naudotų automobilių rinkoje dabar stebimi stabilumo ženklai. Naujų automobilių tiekimas jau sugrįžo į priešpandeminį lygį ir nebėra priežasčių, dėl kurių žmonės nebenorėtų parduoti savo transporto priemonių, kurių lizingas buvo išmokėtas.

„Matėme, kaip sparčiai didėjo naudotų automobilių kainos, o apynaujų tokių automobilių sandoriai patyrė stagnaciją. Dabar viskas ir vėl sugrįžta į senas vėžes ir tai juntama kone visame žemyne“, – tvirtina „carVertical“ atstovas.

Automobilių rinkai ir vėl stabtelti dabar specialistas nemato pagrindo – po truputį mažėjančios palūkanos ir vėl gerina finansavimo galimybes, o tie žmonės, kurie atidėliojo pirkimą, pasak M. Buzelio, ir vėl sugrįžta prie tokių minčių.

Metodologija

Vidutinė naudotų automobilių kaina skirtingose šalyse nustatyta naudojant tose šalyse viešai prieinamus šaltinius: publikacijas žiniasklaidoje, skelbimų portalų statistiką, „carVertical“ partnerių informaciją ir viešų institucijų duomenis 2023-2024 m. Pagal vidutinę automobilio kainą ir konkrečios šalies vidutinį atlyginimą buvo apskaičiuota, kiek mėnesių reikėtų dirbti norint įsigyti automobilį. Tyrime dalyvavo 23 šalys. Vidutinis atlyginimas skirtingose šalyse apskaičiuotas naudojant portalo „Numbeo“ informaciją. Tyrimas atliktas 2024 m. birželio-liepos mėn.

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Studentų lenktynės: 16-tą kartą atliktas eksperimentas

Studentų lenktynės: 16-tą kartą atliktas eksperimentas

Ankstų penktadienio rytą Klaipėdoje 16 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu išsiaiškinta, kuris keliavimo būdas rytinio piko metu leidžia greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto (KU). Kasmet daugiausiai dėmesio sulaukiančiu Europos judumo savaitės renginiu – studentų lenktynėmis, siekiama įvertinti eismo režimo ir miesto infrastruktūros patogumą įvairioms transporto rūšims. KU studentai turėjo įveikti beveik […]


„FL Technics“ grupė iki 2030 m. planuoja pasiekti 1 mlrd. eurų apyvartą

„FL Technics“ grupė iki 2030 m. planuoja pasiekti 1 mlrd. eurų apyvartą

tarptautinė orlaivių techninio aptarnavimo (angl. k. MRO) įmonė „FL Technics“ reikšmingai stiprina savo pozicijas rinkoje. Šiemet įmonė planuoja pasiekti beveik 400 mln. eurų apyvartą, tęsdama nuo 2016 m. pradėtą globalią paslaugų plėtrą. Iki 2030 metų „FL Technics“ grupė, įgyvendinusi visus jau pradėtus ir vystydama naujus projektus, planuoja pasiekti 1 milijardo eurų apyvartą iš orlaivių remonto […]


Viešasis transportas Nerimi: ruošiamasi elektrinių laivų įsigijimui

Viešasis transportas Nerimi: ruošiamasi elektrinių laivų įsigijimui

Vilniaus miesto tarybai pritarus elektrinio vandens transporto vystymui sostinėje, šios paslaugos operatoriumi paskirtas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ intensyviai ruošiasi elektrinių laivų įsigijimui – jau paskelbtas kvalifikacijos atitikimo konkursas bei pradėtos rinkos konsultacijos. Konkretus pirkimas dėl keturių laivų įsigijimo pirmajam viešojo transporto Nerimi etapui bus organizuojamas spalio-lapkričio mėnesiais. „Projekto įgyvendinimo planas – ambicingas. Tad buvo nuspręsta elektrinius […]


Apklausa: 48 proc. kelionių dalijimosi platformų paspirtukais pakeičia keliones automobiliais

Apklausa: 48 proc. kelionių dalijimosi platformų paspirtukais pakeičia keliones automobiliais

26 proc. automobilio neturinčių ir mieste dalijimosi platformų paspirtukais keliaujančių lietuvių sako, kad dėl galimybės naudotis šia paslauga yra mažiau tikėtina, jog jie įsigys automobilį, rodo Europos judumo savaitei skirta „Bolt“ surengta apklausa. Ji taip pat atskleidė, kad 48 proc. atvejų lietuviai būtų keliavę automobiliu, jei nebūtų buvę galimybės keliauti dalijimosi platformų paspirtukais. Europos judumo […]


Kas kaltas dėl avarijų automobilių aikštelėse: nemokėjimas vairuoti ar aplaidumas?

Kas kaltas dėl avarijų automobilių aikštelėse: nemokėjimas vairuoti ar aplaidumas?

Vairavimo egzaminas ne vieną mokinį verčia paprakaituoti. Ypač nelaukiamos užduotys – stovėjimo aikštelėje, kai transporto priemonę tenka pastatyti įvairiomis pozicijomis. Panašu, kad šių pamokų praktikuojantis egzaminui atsisakyti toli gražu negalima. KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atlikta apklausa parodė, kad beveik kas trečias lietuvis yra patyręs avariją automobilių aikštelėje. Iš jų net 33 proc. incidentą […]


5 didžiausi trikdžiai kelyje rudenį: kaip tinkamai pasiruošti ir keliones paversti saugesnėmis?

5 didžiausi trikdžiai kelyje rudenį: kaip tinkamai pasiruošti ir keliones paversti saugesnėmis?

Kiekvienas ruduo vairuotojams atneša naujų iššūkių. Eismas miestuose suintensyvėja, pradeda anksčiau temti, tad suprastėja matomumas, dėl lietaus ir šalnų kelio danga tampa daug slidesnė, o kur dar suaktyvėjusi gyvūnų migracija – visa tai lemia padažnėjusias avarijas. Visgi, tinkamai pasiruošus rudens keliones galima paversti saugesnėmis, sako ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ir […]